maandag 7 augustus 2017

Drents Museum

Ik had er niets van verwacht, van mijn bezoekje aan het Drents Museum. Ik wilde er alleen maar heen omdat ik toevallig in Assen was, dus waarom niet even binnengewipt. Ik was erg verrast. Als je het museum binnenwandelt daal je af naar het nieuwe gedeelte, een grote lege witte ruimte van waaruit je verschillende expositie's kunt bezoeken. Al dat wit doet heel weldadig en rustig aan. Het oude gedeelte daarentegen is van onder tot boven versierd. Beschilderde plafonds, geglazuurde tegels, mozaïek op de vloer, waar je kijkt is het bewerkt. Ook weer mooi, dat zeker en een prachtig contrast met het nieuwe gedeelte.
We zagen er de expo van Jans Muskee, immense pasteltekeningen met humoristisch erotische voorstellingen en werk van Jan Sluyters. Van de laatste onder andere ansichtkaarten die hij voor zijn liefje maakte, erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten