zaterdag 3 juni 2017

RIP2016live

Dat niemand ooit eerder op het idee kwam zou je bijna zeggen: een muziekavond met nummers van in het voorgaande jaar overleden muzikanten. Het concert RIP2016live gisteren in het Patronaat was veel leuker dan ik had verwacht.
De avond opende met de opwindende klanken van Emerson, Lake & Palmer die mijn generatie zo goed kent van de plaat en stoomde zo de hele avond door. Een klassieker als Waarheen, waarvoor werd door Mrs Einstein vertolkt als een soort polonaise, en Bob Fosko mocht Michel Delpeche eren 'omdat ik een huis in Frankrijk heb'. Yorick van Norden zong het prachtige A day in the live van de Beatles (producer George Martin overleed in 2016). Het nummer is al 50 jaar oud en ineens realiseer je je dat je zelf ook alweer aardig wat jaartjes ouder bent. Een ander prachtig nummer was het Amsterdam Huilt van Zwarte Riek dat Beatrice van der Poel zong, ontroerend. Mindel Koning en Bob Fosko brachten een vrolijke noot met Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen van Annie de Reuver (foto). Verder moet ik nog even Maarten Veldhuis noemen die Leon Russell eerde met The letter en ook nog een nummer van Leonard Cohen speelde. Vanity Six kwam nog langs, Prince, David Bowie, zelfs Johan Cruijff met het nummer Oei,oei, oei, enfin, het werd een dolle avond, zo één in de trant van de I love... reeks en echt iets om te herhalen. En dat gaat ook gebeuren, het wordt een traditie belooft het Patronaat. Dus voortaan kun je je verheugen als er een artiest overlijdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten