dinsdag 18 juli 2017

De camino lopen

'Waar is de uitgang ook weer? Daar toch hè?' De bejaarde man stond voor mijn inlichtingenbureau en hij lichtte vervolgens toe: 'ik heb pas de camino gelopen, die pelgrimstocht, en ik was steeds in de war omdat ik elke avond in een andere herberg sliep. Dan was de voordeur weer ergens anders en dan moest ik weer zoeken waar de wc was. Eén keer ben ik zelfs bijna bij iemand anders in bed gestapt!'
Ik moest erom lachen en vertelde hem dat Tosca Niterink ook ooit de tocht had gelopen en (volgens eigen zeggen) de hele tocht tweemaal had gelopen omdat ze voortdurend verkeerd liep. Ik kon hem het boek meteen meegeven en vroeg nog even hoe oud hij was. '78 en ik heb geen enkel mankement gehad tijdens de tocht' vertelde hij glunderend.
Gelukkig, ik hoef geen haast te maken met de camino. Nog een tijdje om te oefenen. Eerst maar eens de vierdaagse haha...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten