vrijdag 17 juni 2016

Pieke Stuvel

Van Pieke Stuvel heb ik al jaren een aantal boekjes in bezit. Ooit had ze een rubriek in, ik meen het Parool, waarin ze liet zien hoe je makkelijk kleding kon maken met simpele patronen en die zijn gebundeld in het boekje 'n Tik van de mode. De 2e druk die in mijn kast staat is van 1978! Er zitten zelfs nog de papieren patronen in van kleren die ik ermee gemaakt heb.
Pieke heeft pas een nieuw boekje uitgebracht: Uit één stuk, met dezelfde simpele patronen aangepast aan je eigen maten. Athenaeum Boekhandel had er een wedstrijdje aan gekoppeld, even simpel als de patronen: een kleurplaat van Pieke met de oproep: maak je mijn jurk mooi? Ik heb helaas niets gewonnen maar wel lekker zitten kleuren.

2 opmerkingen:

  1. Karin de Jager17 juni 2016 om 17:50

    Leuke jurkjes! Nu nog in het echt. Hoe is je ervaring met de patronen? Ik kende Pieke niet, maar zag de aankondiging van het boekje in het Haarlems Dagblad. Lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Karin, de patronen van vroeger vond ik prima. Die uit het nieuwste boek moet ik natuurlijk nog uitproberen. Ben bang dat ik nu een wat 'lastiger' maat heb.

    BeantwoordenVerwijderen