zondag 3 april 2016

Koffieconcert

Tamelijk onvoorbereid vertrok ik vanmorgen naar de Ruïne van Brederode voor een koffieconcert. Er stond me vaag iets bij van tangomuziek, maar verder had ik het mailtje te vluchtig gelezen dus ik liet me verrassen. En ik wèrd verrast. In de oude toren, waar een gezellig vuurtje brandde, wel nodig ook in die kille ruimte, vonden zo'n vijftig man een plaatsje. Hier speelde La Ocasión, een tangokwartet, met celliste, gitarist en een accordeonist. De zangeres leek mij eerst een meisje van vijftien, tot ze begon te zingen. Een prachtig vol geluid, haar stem paste prachtig bij de tango's. Tussen de nummers door kregen we tekst en uitleg over de verschillende nummers dus, nog leerzaam ook. Een mooi begin van deze lenteachtige zondag.
Klik hier om la Ocasión te beluisteren.
Op de illustratie een artist impression van de mooie schoentjes van de zangeres (de rechtse uiteraard...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten