woensdag 8 april 2015

Magnetisch

Ze staat voor me aan het inlichtingenbureau en kijkt me verlangend aan. Een oudere vrouw, het windjack lekker hoog dicht geritst. Ze lijkt wat simpel. 'Heeft u een groot stuk papier voor mij, want ik kan alleen blokletters' zegt ze. Ik laat haar zien dat ik alleen een klein bloknootje heb. 'O' zegt ze teleurgesteld, maar ik kan alleen blokletters'. Als ik vraag of ik voor haar iets zal opschrijven klaart ze op. 'Ja, graag! Dan moet u opschrijven: maggenetische prullebak. Kent u dat? Een maggenetische prullebak. Dat is als je je hand erboven doet en dan gaat hij vanzelf open. Dat is nieuw! Heeft u dat wel eens gezien?' Ik wil de pret niet voor haar bederven door te vertellen dat ik dat jaren geleden al eens zag, dus ik zeg: 'Echt? Goh, wat handig!'. Ze lacht breeduit en zakt door de knieĆ«n  van enthousiasme. 'Ik ga naar Blokker' zegt ze, 'zouden ze hem daar verkopen?' 'Vast wel' leef ik mee en geef haar het velletje papier. 'Bedankt hoor' zegt ze, 'u heeft mijn hele dag goed gemaakt.' Als alles toch eens zo eenvoudig was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten