zaterdag 31 mei 2014

Stripdagen Haarlem


Dit weekend zijn de Stripdagen Haarlem, de standhouders op de Grote Markt boften enorm met het mooie weer. Hier stonden vooral de handelaren. De tekenende en signerende tekenaars zaten in de Philharmonie. Bij Gerrie Hondius kocht ik een lootje waarmee ik een echt kunstwerk van haar hand ga winnen en, vooruit, ook maar haar nieuwste boekje Eendensoep. De tekeningen voor dit boekje maakte zij al tijdens een 24-urige striptekenmarathon in 2009. Een koopje, zes euro en voor die prijs mocht ik ook nog een 'tatoeage' uitkiezen die Gerrie op mijn arm tekende. De volgende keer staat zij hier met een echte tatoeagenaald vermoed ik, zoals zij graag nieuwe wegen inslaat.
Ook Galerie 37PK besteedde aandacht aan strips. Op de begane grond hing werk van aanstormend en al ietsje gevestigd talent en in het souterrain werk van beginnend aanstormend talent, namelijk de inzendingen voor de Benelux Beeldverhalen Prijs die op de longlist en de shortlist staan.
Nog te zien tot 22 juni.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten