donderdag 1 november 2012

Terry Bozzio

Het was nogal imposant wat Terry Bozzio aan muziek uit zijn drumstel wist te halen gisteren in het Patronaat maar ja, dat is eigenlijk niet verwonderlijk gezien de hoeveelheid slagwerk en percussie waarmee hij zich omringde. Als een slak zat hij in zijn huisje, omringd door bekkens, trommels, basdrums en weet ik hoe het allemaal heet. Op een scherm achter hem werden beelden van bovenaf geprojecteerd of af en toe zijn voeten, ook niet onbelangrijk voor een drummer. Een interessante toevoeging al liep het geluid een pietsje achter. Op dit scherm telde ik alleen al 13 pedalen die hij kon bedienen, imponerend.

2 opmerkingen:

  1. Wow, dat die man nog altijd actief is!
    Als tiener (ruim vóór mijn Sonic Youth [Lee Ranaldo en zo] tijdperk) heb ik hem zien drummen bij een optreden van de band UK. Ik vond het toen erg leuk om 'm na te tekenen (van een foto, niet tijdens het concert). En zo te zien op je foto is hij in al die (30?) jaar niets veranderd!
    Alleen destijds had hij wat minder bekkens en pedalen om zich heen (al dragen mijn oren nog altijd de negatieve sporen van overmatig drumgeluid, wat ik in en na die tijd tot mij nam - neem aan dat jde jouwe anno 2012 beschermd werden door oordopjes?!?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is 60 of zo (maar het is hem niet aan te zien..). Grappig dat jij hem ook kent!

    BeantwoordenVerwijderen