zondag 9 september 2012

Korenlint

Voor het eerst deed 'mijn' Koor Kippevel mee aan het Korenlint, reuze spannend natuurlijk. Omdat ik wat vroeg was voor de voorafgaande repetitie viel ik met mijn neus in de boter: er waren opnames voor Levenslied, die leuke serie over een Haarlems koor (klik hier). Het bleek de laatste draaidag van seizoen 2 te zijn. Op de Nieuwe Groenmarkt stonden de koorleden  te zingen op een podium (playback weet ik nu!), gedirigeerd door Anna Drijver. Als kers op de taart bleek onze repetitieruimte te zijn omgebouwd tot oog van de orkaan. Daar in Wijkcentrum Binnensteeds waren de kleedruimtes van de cast, poederden de grimeerdames en werd de catering verzorgd. En misschien kinderachtig, maar o wat is het leuk om ineens oog in oog te staan met Peter Faber of met Leny Breederveld die je vriendelijk gedag zegt. Ik heb trouwens een tijdje geleden nog een gooi  naar een baantje als koorfigurant gedaan, maar helaas, te oud, alsof niet praktisch alle koorleden vrouwen van 50 plus zijn. Maar dit terzijde.
Wat ze altijd zeggen over filmopnames klopt, het is voornamelijk een kwestie van wachten. Toen ons koor Binnensteeds binnenkwam zat er een zwijgende groep rond de tafel, wat te bladeren en te sms-en. Eerlijk gezegd zag het er niet gezellig en zeker niet glamourvol uit. Maar toch.
Enniewee, terug naar onze optredens, erg leuk om het Korenlint eens van de andere kant mee te maken en te kunnen zeggen dat je ooit in de Philharmonie hebt opgetreden. En het ging best goed. (Toch?).
Op de foto dus geen filmopnames van Koor Kippevel, maar van het koor van Levenslied.

2 opmerkingen:

  1. Leuk, Lidia !

    Wij zagen nog een vrouwenkoor optreden in de `Societeit`. Niet onaardig, maar ik mis dan toch de mannenstemmen. Gemengd is mooier. Maar het schijnt dat mannen weinig animo hebben om in een koor te stappen.

    Maar...wat is een koorfigurant, I wonder.
    En...heb je nog een handtekening gevraagd van Beppie en Peter ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een koorfigurant is gewoon een figurant die in een koor zit. Had ik dus makkelijk kunnen doen met mijn achtergrond en ervaring...
    En nee, geen handtekening gevraagd, zo was het mooi genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen