vrijdag 29 juni 2012

Cultuurtempel van Duivenboden


Cultuurtempel, het is nogal een prestigieuze term. Meubelzaak van Duivenboden aan de Gedempte Oude Gracht voert deze naamgeving sinds kort op de etalageruit. In het gigantische pand staan niet alleen meubels maar er hangen ook schilderijen en er staan beelden en objecten van allerlei kunstenaars, alles ook te koop. Een logische stap voor een interieurzaak eigenlijk. Misschien deden ze dit al heel lang, ik heb geen idee, ik kom er zelden, ik heb al meubels.
De winkel zelf oogt een beetje rommelig, misschien komt dat doordat het uitverkoop is, of doordat de verschillende zalen opnieuw werden ingericht net toen ik er was.
Eigenlijk kwam ik voor de Hildebrandexpo maar was zo afgeleid door inspirerende lampen gemaakt van plastic melkflessen, keramieken schoenen  en een schitterend trompe'oeil dat ik heel de Hildebrandspullen bijna over het hoofd zag. Die overigens volgens de bekende degelijke Eric Coolen-aanpak gemaakt zijn. De bank met Hildebrandmotief en de dito tafel verdienen na de expositie een plekje in Bibliotheek Haarlem lijkt me.
Op de foto een raar ding, maar wel grappig, deze eikenhouten eettafelset.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten