maandag 25 juni 2012

Bedtijd



Ik keek er al tijden naar uit in de kringloop, naar het Bedtijdboek dat ik in mijn jeugd verslonden heb. Het stamt waarschijnlijk uit mijn vaders jeugd, de jaren dertig. Toen Rie Cramer beroemd werd in de jaren tachtig dacht ik altijd dat zij de plaatjes had getekend in dat boek, maar nu ik het bij de Schalm zag staan bleken de illustraties van Netty Heyligers te zijn. In mijn herinnering was het boek ook veel dikker. Het boek heet trouwens Bedtijd en is geschreven door Willy Petillon. Het bevat per dag een verhaaltje. Al doorbladerend merk ik dat ik me van de verhaaltjes niet veel meer herinner, ik wist nog wel dat het verhaaltje op mijn verjaardag niet zoveel soeps was, maar de plaatjes herkende ik des te beter. Ik vond ze toen al bijzonder met al die ronde vormen in contrast met de puntige kousen die sommige figuren droegen, een combinatie van inderdaad Rie Cramer en Little Nemo.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten