dinsdag 22 mei 2012

Stempelkoorts

Gertie Jaquet is illustratrice en schrijft kinderboeken, maar houdt verder ook wel van een knutselwerkje. Al een tijdje volgde ik haar blog A stamp a day waarop ze elke dag liet zien wat ze nu weer voor mooie stempel had gegutst. Maar nu exposeert ze in de OBA, dus daar kon ik haar stempels met eigen ogen zien.
Erg leuk en inspirerend. Met de stempels maakt ze ook illustraties voor haar boeken. Haar stijl is tijdloos, wat erg goed bij de techniek past. En behalve stempels maakt ze ook keramiek, bijvoorbeeld een beeldje van het boekfiguurtje Haas, schattig!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk, hee! Ik wist niet dat er een éénpersoons '365 stempel' project bestond, en met hele leuke & mooie!
    Ik kon het niet laten er ook een berichtje over te zetten op de IUOMA-'rubberstamps' groep, http://iuoma-network.ning.com/group/rubberstamps .
    En jij (nogmaals) bedankt voor het attenderen op Gertie Jaquet's stempels, Lidia! (ik vind die van jou ook erg mooi, dus wordt vervolgd :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je naar mijn tentoonstelling geweest bent!
    Groeten van Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, een reactie van de echte Gertie! Dat is nog leuker dan een handtekening...

    BeantwoordenVerwijderen