zaterdag 28 april 2012

Verkadefabriek

Als ik in Den Bosch woonde zou ik er vaak zitten: in de Verkadefabriek. Niet om de koekjes want die worden er niet meer gemaakt maar wel om het culturele aanbod dat er is. Zo zijn er vijf filmzalen, twee theaterzalen en er hangt een fotoexpositie. Ook is er een restaurant waar je heerlijk kunt lunchen, ik spreek uit ervaring. Het enige bezwaar was dat de portie wat aan de kleine kant was zodat we wel iets zoets toe móesten nemen, overmacht!
Leuk altijd zo'n oud industrieel gebouw wat weer wordt gebruikt, alles is lekker hoog en ruim. Alles ziet er ook verzorgd uit. Het toilet is betegeld met een collage aan gefotoprinte tegeltjes, er staan sloophouten stoelen in de foyer waar de muren fantasievol beschilderd zijn, in de restaurantruimte met vrolijk gekleurde stoeltjes hangen enorme lampen die uit grootmoeders tijd lijken te komen en buiten schreeuwt het transformatorhuisje je al toe dat je bij Verkade bent. Even buiten het centrum, maar vlakbij het station, een prima plek ook nog eens.


1 opmerking:

  1. En ik maar denken dat "anything Verkade" alleen in de Zaanstrak zetelde.

    Ga wel wel een keer het Verkade museum in de Zaan bezoeken. En wie weet reis ik ook nog eens af naar Deventer.

    BeantwoordenVerwijderen