vrijdag 20 mei 2011

Haarlemse Kennis Kwis

Het was gisteren alweer de vijfde editie van de Haarlemse Kennis Kwis en voor de bibliotheek de eerste keer om deel te nemen. Mijn eigen bijdrage bleef zo'n beetje beperkt tot het feit dat ik het hoognodig vond dat er een biebteam meedeed en dat dat team daardoor geformeerd was, verder was mijn aandeel bescheiden (hoewel ik natuurlijk wel bijna àlles wist, maar niet aan de beurt kwam...). Maar collega Bram wist met zijn grote Haarlemkennis een groot deel van de vragen te beantwoorden en zo stuwden we in de eerste ronde op tot de eerste plaats met 9 punten (het team na ons had er 4 of zo).
Het was een hectisch gebeuren, het Ampzing Genootschap liet graag en veel van zich horen, de jonge honden van de Haarlemtelevisiefilmpjes waren niet te temmen en gooiden wel drie flessen wijn om, de archivarissen kwamen wat later op stoom en het team van café Nobel was, wat zal ik zeggen, zeer bedachtzaam.
Helaas begon de puntentelling in de tweede en laatste ronde weer met nul en zo kon het team van het Noord-Hollands Archief wegkomen met de trofee, een Samuel Ampzingkaars, en werden wij tweede.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten