zondag 28 december 2008

Top 2000 à gogo

Het hoort bij het kerstvakantiegevoel: de Top 2000 à gogo die elke avond wordt uitgezonden. Echt iets om met zijn allen op de bank te bekijken. Die oude videoclips! Dat háár! Die brillen! Die kléren! En o ja, dat liedje dat was mijn eerste singletje en die elpee heb ik nog gehad en die band heb ik nog zien optreden! En bij de popquiz roepen we, twee generaties sterk, om het hardst de antwoorden. Want mijn kinderen zijn muzikaal goed opgevoed, ik sta te kijken wat alleen al de jongste al niet weet van de klassiekers (The Doors, Jimi Hendrix, Bob Dylan) op zijn 16e!
En leuk om Leo Blokhuis, de muzieknerd bij uitstek, zijn weetjes en feitjes te horen vertellen. Bijzonder dat veel jaren zestighits hun oorsprong blijken te hebben in oude volksliedjes bijvoorbeeld.
Alleen die Matthijs Nieuwkerk met zijn geratel, die mag een pleister op zijn mond.
Vanavond kijken we weer, om 19.30 uur op Nederland 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten