dinsdag 19 februari 2008

Hofjeskrant

Jaren geleden vroeg ik me steeds af wie toch die lange man was die ik steeds bij allerlei festiviteiten tegenkwam. Beetje sloom type, bril met fikse glazen op en een tasje aan de schouder. Een tijd daarna werd hier door de buurtbewoners een barbecue georganiseerd, deels gesponsord door Remia. Wisten wij veel dat Remia ook contacten bij de pers had. Er werd een journalist van het Haarlems Weekblad op ons dak gestuurd en dat bleek Willem Brand te zijn, diezelfde lange man. Aha, dàt deed hij dus! Van alle onsamenhangende verhalen van de buren wist hij een leuk artikeltje te maken waar wij bescheiden beroemdheid mee verwierven. En hij zette zijn vegetarische principes even opzij om een karbonaadje mee te prikken. Bovendien bleek hij ook actief te zijn in de danswereld, bij de ENFB en als dichter.
Sindsdien kom ik hem geregeld tegen. Vanochtend weer in het Haarlems Dagblad waar Ko van Leeuwen een artikel over hem schrijft omdat hij de Hofjeskrant heeft bedacht. "Eigenlijk alleen maar omdat ik dat leuk vind," aldus Willem. Prima motivatie lijkt me.
En die Hofjeskrant, die had ik natuurlijk allang in huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten