donderdag 1 november 2007

Agendakeus

De keuze van een nieuwe agenda is een secuur klusje. Formaat en uiterlijk zijn van groot belang. Liefst niet te groot, ik sleep dagelijks al genoeg mee, maar ook niet priegelig klein. Een mooi kaftje is natuurlijk een pré, maar niet minder belangrijk is de indeling: 1 week verdeeld over 2 bladzijden is prima, 1 week op 1 bladzijde kan ook, maar over 4 pagina’s is een absolute no. Het is fijn als de agenda ook nog illustraties zou hebben en een mooi duidelijk lettertje. Om het helemaal af te maken graag een ringbandje, dan kun je hem zo fijn openleggen, en een extraatje als een leeslintje of een elastieksluiting. Er gaan jaren voorbij dat ik zo’n agenda helemaal niet kan vinden en dan knutsel ik er zelf maar eentje in elkaar.
Dit jaar was ik blij verrast met het berichtje van blogcollega Rada dat er een Haarlem Cultuur Agenda verschijnt! Snel naar de winkel om deze agenda (met alle evenementen per week vermeld! èn 12 gedichten van Sylvia Hubers!) te keuren. Ja, wel wat groot en zonder ringbandje, maar wel Haarlems, dus eigenlijk onmisbaar.
Tja, ik stond al bij de kassa en toen zag ik hem. Een agenda van Robert Crumb, niet te groot, niet te klein, met ringbandje en illustraties en ook nog eens 26 ansichtkaarten erin!
Ik kon hem niet weerstaan. Maar ik beloof, als volgend jaar de cultuur agenda de helft kleiner wordt, een ringbandje krijgt en illustraties van Gerrie Hondius, dan koop ik hem ècht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten