woensdag 3 oktober 2007

Kinderboekenweek

Vandaag begint de Kinderboekenweek. Drommen kinderen zullen weer aan allerlei activiteiten deelnemen georganiseerd door boekhandel en bibliotheek. Vroeger heb ik nooit iets van kinderboekenweek gemerkt. Toch bezit ik twee boekenweekgeschenkjes, uit 1962 en 1963. Die kreeg je toen bij aankoop van fl 3,50 aan kinderboeken.
Keesje Kruimel van Hans Dijkhuis is een beetje sprookjesachtig verhaal over een jongetje met een vliegende bezemsteel. Als je het nu leest is het wat tuttig en gedateerd. Bij het zien van de tekeningen van Piet Klaasse voel ik me weer helemaal zeven, met mijn neus in het boek.
Vier maal J en Janus van Hans Andreus is een veel vlotter geschreven verhaal over drie jongens die Jan heten en een meisje Jeannetje die een boef proberen te vangen, Janus. Ook hier weer duikel ik door de tekeningen van Babs van Wely onmiddellijk terug in de tijd.
Zouden kinderen van nu dat over een aantal jaar ook hebben bij het terugzien van het kinderboekenweekgeschenk van Lydia Rood?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten