zaterdag 26 mei 2007

Bill Bryson

Met het vooruitzicht op een lang Pinksterweekend en niets bijzonders te lezen stapte ik vanmorgen de Schalm binnen op zoek naar een leuk boek. En ik had beet: "Overal en nergens" van Bill Bryson voor slechts € 1,50! Ik ben dol op Bryson. Hij is de Amerikaanse evenknie van Midas Dekkers, Wouter Klootwijk en Romke van der Kaa tegelijk. Hij heeft de eerste twintig jaar van zijn leven in Amerika gewoond en de volgende twintig jaar in Engeland waardoor hij beide landen als buitenstaander kan observeren en beschrijven. En dat doet hij op zo'n hilarische manier dat ik voortdurend grinnikend op de bank zit. Zelfs zodanig dat mijn kinderen bijna besluiten om óók eens zo'n boek te gaan lezen. Nou ja, bijna dan.
In Overal en nergens strompelt Bryson als een grote logge beer door Europa, zich opgewekt verwonderend over die aardige Europeanen (behalve de Fransen dan) en die schattige stadjes.
Laat ik niet te snel lezen, het Pinksterweekend duurt nog even!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten